‘Nieuw Farma’ reflecties

  • Kan farma een echte, gezamenlijke bijdrage leveren aan vitaliteits- en gezondheidswinst van inwoners of blijft zij medicijnenverkoper?
  • Farma is zich niet genoeg bewust van regionalisering en populatieaanpak en het is tijd om aan te haken nu het nog kan.
  • Vaak worden plannen voor een gezonder Nederland in eerste instantie zonder farma gemaakt. Hoe komt dat toch?
  • Heeft farma wel genoeg contact met de maatschappelijke werkelijkheid en verandering van tijdperk?
  • Maatschappelijk partnership bij farma is vaak een pr-excuus en heeft meestal niets te maken met ware gezondheidsverbetering van mensen.
  • Zou farma, in samenwerking met partners, ‘werken aan gezondheid’ overtuigend als een maatschappelijke en economische impuls kunnen laten zien in plaats van als een collectieve last?
  • Wat kan de bijdrage zijn van farma aan ontschotting en ontzorging?
  • Een nieuw maatschappelijk gezicht voor farma? Geen woorden maar daden!

Concreet aan de slag met dit soort reflecties, op weg naar ‘Nieuw Farma’? De Businessclass Pharma & Healthcare faciliteert de voorhoede die deze uitdaging aangaat.

Steeds meer signalen ‘Nieuw Farma’

Afzien van patentrechten op medicijnen in bepaalde regio’s, gratis verstrekkingen, onderzoek naar commercieel niet interessante ziektes. Er lijkt – zo schrijft De Volkskrant (14 november 2016)  ‘Grote farmaceuten doen meer voor armen’ – langzaam iets te veranderen in Big Pharma. Zo zien we steeds meer signalen van Farma dat onherroepelijk gaat evolueren tot ‘Nieuw Farma’, een geweldige uitdaging!

Zelf met ‘Nieuw Farma’ aan de slag?
De wereld van zorg, gezondheid en vitaliteit verandert snel en stelt nieuwe eisen aan Farma. Een nieuwe maatschappelijke rol vraagt om veel meer dan die eerste signalen, vraagt om nieuwe businessmodellen vanuit de gedachte: profit met hart.
Is Farma hier klaar voor? Kan Farma zichzelf opnieuw uitvinden? Businessclass Pharma & Healthcare faciliteert de voorhoede die die uitdaging aangaat, op weg naar ‘Nieuw Farma’.

Businessclass Pharma & Healthcare start 25 januari 2017 – Schrijf nu in!

Van medicijnboer tot partner in gezondheidswinst

De wereld van zorg, gezondheid en vitaliteit verandert snel en stelt nieuwe eisen aan Farma. Een nieuwe maatschappelijke rol vraagt om nieuwe businessmodellen: profit met hart. Is Farma hier klaar voor? Kan Farma zichzelf opnieuw uitvinden? Businessclass Pharma & Healthcare faciliteert de voorhoede die die uitdaging aangaat.

Voor wie?
High potentials in Farma Nederland.

Wat?
8 intensieve sessies op locatie bij farmabedrijven met opening door management, out of the box, kennisoverdracht; praktijkopdrachten; presentaties en veel interactie.

Programma o.a.:
• Maatschappelijke ontwikkelingen, de nieuwe rol en de nieuwe verdienmodellen.
• De match tussen Farma en de snel veranderende buitenwereld (stelsels, spelers, ontwikkelingen, ethiek).
• De cruciale rol van de behoeften van burger/patiënt/cliënt en het gezamenlijke, nieuwe antwoord daarop, de bijdrage van Farma aan een gezonder Nederland: de ‘pledge’ van nieuw Farma.

Door wie?
Businessclass Pharma & Healthcare is een initiatief van Ferry Koper (ervaren adviseur innovaties en nieuwe netwerken in de zorg, vitaliteit en gezondheid voor organisaties in de publieke en private sector) en Jan Derks (directeur Derks & Derks en initiatiefnemer van de succesvolle Masterclass NieuweZorg 3.0).

Businessclass Pharma & Healthcare open voor inschrijving!

Tijdens de zomer is het programma voor de Businessclass verder uitgewerkt. Ben jij koploper in Farma Medical Nederland? Wil je vooraan staan, alle ontwikkelingen kennen, meebouwen aan de nieuwe wereld, je eigen bedrijf daarin maximaal positioneren?

Er is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus schrijf je NU in!

Businessclass Pharma & Healthcare gelanceerd!

Derks & Derks en VDKV  hebben – na het grote succes van de Masterclass NieuweZorg 3.0 – de handen ineengeslagen: de kern van het curriculum is nu toegespitst op high potentials in farma in de nieuwe ‘Businessclass Pharma & Healthcare’. Daar ontmoeten de coming men and ladies van farmaceutisch Nederland elkaar, worden ze (nog) verder in het zorgdossier ingevoerd, werken ze casuïstiek uit en gaan ze actief met elkaar aan de slag om de samenwerking met de Zorg verder te optimaliseren en ‘new pharma’ te definiëren.

De behoefte aan deze Businessclass is groot, zo bleek uit de vragen die vanuit de markt én deelnemers van de Masterclass NieuweZorg 3.0 gesteld werden. De Businessclass Pharma & Healthcare biedt een unieke mogelijkheid om in 8 x 8 uur met meer basis en fundament de creativiteit de ruimte te geven om de uitdagingen van de turbulente farma- en zorgmarkten aan te gaan.